04 oktober 2015

… og sådan forløber en morgenvandring

 

 

 

IMG_1927

Det er der vi skal hen. Ned i tågen, hvor der er guld til buketter at finde. Normalt tager det omkring fem minutter at gå fra haven, henover banerne til en lille sti..

 

Det tager dog liiiiidt længere når man har en Holger med. Han GIIIIIDER bare ikke, og det er kun en naturlig nysgerrighed der driver værket. Herman er en spurter og er ofte fremme før jeg selv, selvom han stopper op igen og igen for at kigge efter Holger.

IMG_1921IMG_1923IMG_1924IMG_1925IMG_1926IMG_1927IMG_1928IMG_1929

 

Ud af tågen dukker et vildtvokset område op. Kigger man den rigtige vej, ser det ud som om der ikke er andet her, men bag mig ligger skolebygninger og boldbaner.

IMG_1931IMG_1939IMG_1938IMG_1940IMG_1941IMG_1945IMG_1946IMG_1947IMG_1948IMG_1949IMG_1951IMG_1953IMG_1959

 

 

På den anden side af stien står et par heste fra et hus længere ned af Vestergade. Det ser roligt og fredfyldt ud, men jeg ved at de ikke altid lever sådan. Ejer glemmer ofte både at fodre og rengøre, og ikke sjældent ser man dem løbe forvildet omkring på gaden eller marken, fordi de er sluppet igennem det ikke særligt sikre hegn. Denne morgen hilser vi på dem og går hjemad igen.

IMG_1961IMG_1962IMG_1963IMG_1965IMG_1966

 

 

Og her er resultatet af morgenens gåtur. Forberedelser til næste uges buketter til kiropraktorene.

IMG_1967IMG_1968

Jeg holder af oktober. Det gør jeg altså. Især nu hvor jeg er landligger.

6 kommentarer:

  1. Hvor er dine katte gode og rolige.
    Tænk at de hilser på en tredje kat, næsten som var de hunde. Det er altså ikke helt almindeligt ;-)
    Nyd det, så længe de gider gå tur med dig. Mine har kun gjort det i deres yngre år, derefter er de blevet FOR dovne med alderen.
    Vidunderlige billeder!

    SvarSlet
  2. Sikke nogen skønne billeder. Du er heldig at solen er ved at kigge frem. Her er den bare total væk, bag tågen. Jeg elsker oktober sådan en rå måned, men kan også være varm og solrig.
    God søndag til dig og dine katte

    SvarSlet
  3. Tåge er simpelthen bare noget af det smukkeste.. <3

    Håber du får en dejlig søndag.<3

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt lide tåge. Mystikken og mulighederne for udforskning af kendte steder. Billedet med kirketårnet bag Holger og træerne er fantastisk. Og hvor er det vildt hvor meget spændende buketmateriale du kan finde bare hundrede meter fra din have :)

    SvarSlet
  5. Jeg ku' næsten høre Carl Nielsens 'Tågen letter' under din billed-historie. Tak for turen :)
    Mette L

    SvarSlet