20 oktober 2014

20 oktober og vi nærmer os for alvor mørke dage

 

 

 

Jeg begynder ugen med the i stedet for kaffe.

IMG_0416

Hvem ved, det kunne jo være det rent faktisk virkede HA!

 

 

 

 

 

IMG_0380

Mit haveliv fortsætter, og siden sidst har jeg taget en ordentlig tørn derude. Jeg elsker den fornemmelse af oprydning og orden der ligger i at flå færdige planter op ad jorden. Klippe ned, rive væk, sætte til side og bare nyde at der snart ikke er så meget mere at gøre. Med den uorden der hersker i hovedet er det en lise for sjælen, at se rod blive til system og bunker blive til bare pletter, at have magten til at gøre noget ved DET uden omkostninger så at sige. Og at være udenfor i den friske luft.

Så jeg graver og river og ordner. Og når jeg ikke gør det, sidder jeg i min stue med tændte stearinlys og leger med garn.

IMG_0407IMG_0411IMG_0418

 

På vejen fra stationen i Rødbyhavn slog jeg indenom Rema1000, fordi jeg havde spottet bomuldsgarn i tilbudsavisen. Ti nøgler blev det til, og efter at have nørklet lidt med det ærgrer jeg mig overdrevet meget over ikke at have hamstret mere. Det er nemlig virkelig godt at arbejde med. En fast rund tråd gør det til en fest at hækle i, men noget siger mig at der ikke er mere at komme efter i dag. Kassen med garn var nemlig ikke særligt stor. Foruden kvaliteten er der faktisk også mere garn i nøglet til en billigere pris end feks Søstrene Grene’s.  Ren win win

 

 

 

Hankatten her på matriklen, bedre kendt som Holger den troløse, er forresten en værre lille hyggefis med hang til konstant beundring. Han lunter med stor selvfølgelighed frem og tilbage mellem min og naboens have. Så ses han blive nusset og hjælpe til først hos den ene dame og så den anden, og så tager vi en tur mere. Han lever efterhånden en rigtig royal tilværelse gør han :-  )

IMG_0390

 

 

(Tilgiv mig at jeg skriver lidt usammenhængende, men jeg har haft besøg i weekenden så jeg er liiidt træt. )

3 kommentarer:

  1. Ti hi, misser er tit troløse, men aldrig sådan rigtigt. De ved godt, hvor de bor - men hvorfor ikke benytte sig af ledige hænder til aening og kælning... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er også helt i orden, for han har det tydeligvis SÅ meget bedre nu end da han kom hertil. Foruden at en tryg kat er skøn at skue :-))

      Slet
  2. Jeg kan ikke lade være at tænke på de dummermikler, der var så lidt gode mod Holger at han måtte ud og finde sig en bedre mor. Til Holgers helt store held, og uh, hvor er han bare dejlig.
    Skønne billeder.

    SvarSlet